Ä-Ä-Ä-ÄLG

Spännande dag, leta efter hundkläderna i kartonger, leta kaffemugg i kartoner, boll i kartonger, skor i kartonger, dock fann jag inga vattentäta kängor, grr !

Väl påklädd och mätt var det dags för morgonrunda, förövrift hade jag tänkt leta efter en bra sådan med, gick på en grusväg och fann snart en stig in i skogen. Nice tänkte jag, brak-brak ca5meter in i skogen går en ÄLG, en livs levande älg. Den travar iväg upp på stigen, stannar och glor på mig. Jag och hundarna står i chock, har den kalv ?  Vad ska jag göra ? Ska den äta upp mig ? Jag ser ingen kalv, backar ett par steg vänder mig om och går snabbt där i från ut på vägen. AJ min mage ! Första gången i mitt liv jag möter ett så stort djur i det vilda så pass nära.
När jag väl kom hem var jag trots allt ganska nöjd. Jag och Hundarna kom ju hem hela och rena med en ganska cool upplevelse i bagaget !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0