Vad kan få en på bättre humör än ett...

Vad kan få en på bättre humör än ett riktigt bra lydnadspass ?

Ja du det kan inte jag svara på iallafall. Tog med mig en boll ut på kvällsrundan eftersom Tova ine får vara lös på skogspromenader längre så hon skulle få springa av  sig lite. Dock såg småskolans välplogade, upplysta parkering väldigt inbjudande ut att träna lite lydnad på. Sagt och gjort blev det ett väldigt lyckat resultat med bra ställande, läggande, inkallning, platsligg m. störning och lite fritt följ. Hon blir lite på "tå" och trippig vid fria följet om jag drar upp henne för mycket med leksaken men hon fixa ligga prick stilla när jag slängde bollen, hoppade och sparkade på den, detta har vi bara gjort innomhus innan. Så det var himla snyggt. Likaså hoppståt och snabba lägganden gjorde hon riktigt bra med bra stadga !

Nästa gång vi tränar ska jag träna övergångar mellan moment, koppla loss och köra lite längre innan jag belönar, hela vintern har jag styckat allt och belönat hela tiden i fria följet och alla andra moment. Ska checka av så att finslipet fastnat på rätt saker. Kan ju vara bra att göra sånt med ibland =)


Kommentarer
Postat av: F

ni e bra duktiga ni;)det blir nog en tvåhundring snart då;) ska bli kul å se vad ni lyckats få till när ni kommer hem! om jag fick bestämma kunde ni komma hem nu!;)

2011-01-12 @ 23:08:34
Postat av: Therese

Vilken fin bild!

2011-01-12 @ 23:15:38
URL: http://theresesundberg.blogg.se/
Postat av: Louise

SV: Heheh söt du är F, hade gärna träffat dig med nu, saknar dig något enormt ! Ja jag vill gärna ha en hundbuse till =) Puss

2011-01-12 @ 23:22:09
Postat av: Therese

sv: Nej egentligen inte :) Men är alltid intresserad av vackra bilder! Kram

2011-01-12 @ 23:33:58
URL: http://theresesundberg.blogg.se/
Postat av: tove

Jag ska plugga upp lite och lägga till lite. Ska plugga lite marknadsföring och sådär=). För har någon gång tänkt att starta eget. Sedan är det tänkt att jag ska gå en stylist kurs efter. Eller iallafall något med mode. Fårse om det blir i sverige eller utomlands=). Du verkar ha det jätteroligt på din skola =). Hur länge ska du gå? Eller är det bara som en kurs?

2011-01-13 @ 09:52:49
URL: http://tovef.devote.se
Postat av: AB PW

härlig bild :)

2011-01-13 @ 15:34:03
URL: http://acidbanana.blogg.se/
Postat av: AB PW

åhh vad roligt att du tycker det :D! tack

2011-01-13 @ 21:27:19
URL: http://acidbanana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0