Vallkurs för Karin Söderberg

Torsdag och fredagen var vallkurs för Karin inplanerat hos Ingela. Vi valde att snurra till det lite med husvagn och en tredje dag och träna på det vi lärt oss, så lördag blev det med vall.

Jag fick bo med Katta och hennes 3 helgoa hundar. Två storpudlar och en BC. På dagarna var det otroligt lärorikt, roligt och bra stämning och på kvällarna blev det god mat, vin och skratt.

Första kvällen var Karin med och fnittra. Kul att träffa instruktören bakom kulissena med =)

Andra kvällen var det vi fyra från vallgruppen. Katta, Ingela, Bibban och jag. Himla kul med många asgarv !

Vallningen då. Vi var många nybörjaekipage på olika stadier. Karin var otroligt duktig på att lära ut, hade goda tankar och hade som mål att vi skulle kunna valla utan instruktör i nacken. Himla bra.

Tova skötte sig utmärkt båda dagarna. Både på gott och ont. Nu har vi visserligen haft tre helddagar utan bus så en polett har kanske trillat ner hur man sköter sig i fårhagen. Vi kunde på så sätt gå vidare med hämt, flanker, balansträning, fös och driv. Vi hann alltså med väldigt mycket på kursen.

På lördagen var både hund och matte trött. Vi valde att valla några korta pass med bra reslutat istället. Nya frächa tag på torsdag.

Jag gillar skarpt att valla, det passar mig himla bra !







Även blandrashundar kan !

Bästa Tova <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0