Lilla Bee

Vi skulle åka in till stan för att träffa Linn och hennes hund Rezzo. Jag öppnar dörren, släpper ut hundarna och vänder mig om för att ta ett par vantar. När jag går ut igen sitter Tova på trappen och viftar p svansen och tittar ut mot kyrkan. Oj vilken fest det verkar vara där var min första tanke, men HJÄLP ! Bee är i smeten av kimstads PRO-förening. FANFANFAN. Ut och ropa utan svar, Bee spela Boul med pensionärerna och ville inte gå hem. Ytters pinsamt, dock var de inte arga. Tur det. Bus-unge !

Efter det blev det miljöträning i stan. Gick motionsspåret där alla stadsbor söker friskluft vilket betyder väldigt många. Första mötena med folk var hon väldigt sugen att gå fram, vi gick ut en bit i skogen och tränade sitt med omvänt lockande för stadgans skull. Vid varje möte minskade vi bort det omvända lockande, var kvar på stigen och det sista mötet kunde hon till och med vara ca 3meter före mig utan att gå fram till förbispringande / mötande person. Så underbart med en klok valp !

Att leka med den dansk-svenska gårdshunden var dock inget att tänka på. Varje gång han bjöd in till lek pep hon, drog in svansen mellan benen och mata bett i luften. Hon måtte tyckt han var riktigt tokig... Tova var lugn och inte alls busig. Stackars Rezzo som hade med två brudar och ingen ville leka.

Dagen var i övrigt väldigt trevlig med mycket prat med bästa Linn.



Söt-nöt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0