LP1 i Smålandsstenar

Idag var det stor tävling i Smålandsstenar med utställning, agility och självklart lydnad ! Mycket roligt, jag gillar stora tillställningar !

Dagens tävling då: Vi var 29anmälda i klass 1, så det blev två grupper. Jag fick startnummer 10, jag vill igentligen köra i starten... Platsligg och tandvisningen blev framskjuten för en i gruppen ställde ut. Vi satt i solen med en stor termos kaffe =) Mariette hade startnummer 6, vi tittade på hennes program. Det gick mycket bra ! Dock var domaren lite väl hård kan tyckas för klass 1, men det är ju oftast mer rättvist med hårda domare. Hon fick 157,5p och hennes första tävling någonsin. Så stort grattis till mina fina vänner !

Våra poäng då:

Domare: Anders Falk

Platsligg: 10p
Tandv: 10p
Linförighet: 6p
(sitter ej v.halt, dk, avslut, drag i koppel) Hon var väldigt loj, gick mest och tittade på publiken :S 6,5p va det högsta han delade ut på linförigheten.
Lägg u. gång: 7p (sakta ligg, sitter före kommando) så okoncentrerad att hon bara hörde någon säga sitt... 
Inkallning: 9,5p (Avslut) Tuch i mig, ja jag ska jobba på det...
Ställ u. gång: 7,5p (transport, dk ställande) lojj, lojj, lojj...
Apportering: 10p Duktig kicka =)
Hopp: 9.5p (avslut) tuch..
Helhet: 7,5p (Mycket hantering av hund mellan moment) Jag fick busa för att få med mig henne, och nån gång peta till för hon bara tittade på publiken... Tokhund =)
Totalt: 165,5poäng

1:a pris och en andraplacering.

3:e officiella tävlingen och tredje förstapriset. Mycket nöjd med mitt flickebarn.


 

LP1 Tova


Pusspuss på min tokstolla <3

Tova och louise med pokal

Jag och Tovan med pokal och pris =)

Tova äter isglass

Tova fick en hemmagjord isglass med vatten, blod och färskfoder i för jag skulle vara säker att hon fick i sig vatten :D



Kommentarer
Postat av: Evelina

Grattis igen till erat LP1!!!! Bra jobbat!!! karmizar Evelina o Hollie

2011-05-01 @ 16:33:46
URL: http://hollanbollan.bloggplatsen.se
Postat av: Ewa&Fannie&Wiktor

Grattis till LP 1! Duktiga tjejer! Hmmmmm, den hemmagjorda isglassen var ett superbra tips:-)!

2011-05-01 @ 16:47:12
URL: http://goldenhits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0