Häst och kattvakt


Får hjälp av TokTov att vakta katterna, vet dock inte hur uppskattad denna vakt är. Tror aldrig Tova varit stilla så länge som idag, men katterna satt snällt på elpinnen =)

Några tips på hur man får hundar att sluta valla katter ?


Fredrik pysslade med cykel, bur och valp undertiden jag fixade med hästarna så hela familjen kunde ge sig ut på tur. Mycket mysigt. Och Bee var himla nöjd med sin cykelbur =)
Tur att Frá är så himla cool som går med på dessa tokigheter.. . .

Tovas possition i någon timme. Tokstolle !


Meja, Stelpa, jag och Frá i sommras =)


På fredagen red jag och tova själva i högt tempo ca 6km. Härligt.
Lördagen bjud Frá på riktigt härliga töltsträckor - jag har himla svårt att få henne i tölt, men det gick riktigt bra =)


Kommentarer
Postat av: Ida

Ingen aning om hur en ska få hunden att låta bli att valla vissa saker, förutom att tala om att det inte är okej genom att trycka till hunden.. Gällde det bilar skulle jag göra eet, för det är ju livsfarligt, men katter... Nja.



Och vilken smart grej med bur och cykel! Och ballt att hon verkar ta det coolt :D

2011-11-23 @ 12:31:18
URL: http://spralleman.com
Postat av: Emma

Hej! Kommer du på ngt bra sätt att få dem sluta valla katter så säg till! Vår katt tycker dessutom att det är roligt och om lilla Fly äntligen somnat så går hon fram och stryker sig mot henne för att hon ska vakna... crazy cat. Min första BC, Disa (efter Karins Taddymoore Joe) vallade fåglar i början, men det slutade när vi skaffade får och hon fick valla lite varje dag. Men Fly vet jag inte... och när katten bjuder in dessutom! Suck! :P

2012-01-12 @ 14:42:00
URL: http://maalabroshundar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0