Träning av olika slag

Jag har börjat ett nytt projekt där hundarna inte är så jättemycket inblandade. Nämligen att strama upp kroppen lite. Jag har börjat springa och styrketräna lite (egen kroppsvikt). Det känns bra, Fredrik ställer upp och pushar, räknar och skriver träningsschema åt mig. Perfekt !

Hundarna hänger självklart med på löprundor och långpromenaderna. Sedan jag blev arbetslös för två veckor sedan har vi startat varje dag med en långpromenad. Det är så skönt att gå upp skapligt och ge sig ut i morgonsolen.
-Ja härligt nog har solen skinit nästan varje morgon !
Dessutom har jag börjat vakna innan väckarklockan. Idag skulle jag nämligen ha "sovmorgon" för Fredriks skull(han är lättväckt) men jag vaknade kl 8 iallafall. Känns bra !

Självklart tränar vi ganska mycket lydnad med. Kampanjen på apportering har gett resultat. Idag hämta hon apporten med glädje och en bra attityd utan tugg. WOW !
Jag har nog med fått bättre attityd till den, jag ville inte ens sluta apporteringsträningen och längtar till nästa pass.
Planering och en genomtänkt plan är verkligen bra att ha innan man går ut och tränar. Resultatet blir såå mycket bättre.

Med Bee tränade jag följsamhet, hon vill bara leka Freestyle och gå mellan mina ben, gå slalom och andra roligheter. Knasbula. Men hon var riktigt duktig idag och höll sin position på vänster sida. Inte många dagar kvar. Känns tungt, hon är ju mitt glädjepiller. Hon får mig verkligen att skratta. 

Förhoppningsvis får jag en egen valp om 8-10veckor. De är inte födda än från någon av kullarna, men jag har satt upp mig på kö hos två kennlar. 

Det känns bra. Men om jag skulle bli erbjuden från båda kennlarna vet jag inte vilken jag skulle ta ifrån. Båda kombtionerna tror jag blir bra med två superbra uppfödare. Gahh men jag vet ju inte ens om det blir några valpar än. Men jag hoppas ! 

Annars kidnappar jag Bee ;) <3 







Finaste, underbaraste knashund.
Du kommer lämna ett stort tomrum  <3


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!

Kan du inte skriva lite inlägg om hur du tränar,lite mer "gör så här? speciellt med apporten då vi oxå strular med den fortfarande... =)

2012-02-18 @ 09:15:24
URL: http://malingoo.bloggplatsen.se
Postat av: Ingela

Vilken sorg för er att skiljas!!!! Bee har haft en underbar uppväxt hos dig.

Men jag förstår din sorg i hjärtat. Hon är en underbar liten fröken!

Stor kram

2012-02-18 @ 10:16:53
URL: http://www.ostanvindens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0