Ett år av ren lycka !

Idag har Tova och jag varit varandras i ett helt år, ja det är hela 365dagar sedan Lasse ringde och frågade om jag ville ha Tova. Det kan varit en av de bästa dagarna i mitt liv. Tova skulle bli min! Detta år har varit helt underbart. Jag har inte bara fått en bästa vän, jag har även lärt mig såå otroligt mycket.



Hur träffades jag och Tova då ?
Jag träffade Fredrik när jag fortfarande gick i gymnasiet, vi dejta och blev snart ett par. Jag hade gått i tankarna på en ren Border Collie ganska länge men kände att jag inte riktigt hade tid eller kunskap för det.
När jag då träffade Fredrik fanns absolut inte tiden. Men i F's familj fanns ung-hunden Tova. Jag tyckte jag kunde lära mig lite på denna busiga blandras-tik och började lite smått träna med henne. Det gick väldigt bra och Tova började bli mer och mer fäst vid mig, och jag vid henne. Jag tog studenten, började jobba och den lediga tiden fördelades jämt mellan Tova och Fredrik.
När jag och Tova var själva med varandra brukade jag fantisera om att hon en dag skulle bli min.
Vi gick en lydnadskurs hos Ingela och tränade skogsarbete för Carola.
Jag sökte hundskola och frågade Lassa om jag skulle få låna med mig Tova om jag kom in på skolan, självklart skulle jag få det.
Vi fortsatte träna på och umgås så mycket vi hann. Så en ledig aprilmorgon när jag skulle ut i skogen med jyckarna ringde telefonen. Det var Lasse, han frågade om jag ville ha Tova.
Kan ni tro att jag blev lycklig, Tova skulle bli min. Det skulle bli hon och jag. Helt underbart!
Det var nog den bästa dagen i hela mitt liv.

Nu ligger hon med huvudet på min arm och snarkar högt.
Jag är så lycklig att du är där, att det är du och jag ! <3


Där fick ni även veta hur jag blev med blandis, det är svårt när det är kärlek vi första ögonkastet.



Vår fina lilla familj <3


Kommentarer
Postat av: moa

åh, jag har också varit råsugen på att skaffa bc länge. har tyvärr inte tiden just nu, men någon vacker dag... =)

2011-04-29 @ 11:57:14
URL: http://siemprealgo.blogg.se/
Postat av: Martina

Okej :) Red på öjeby, bodde i norsholm gick på kimstad & greby! Så nästan rätt. Kul!



Jaha okej. Jag förstår! Den hunden jag hade då har vi tyvärr fått ta bort :( Troja hette hon. Hon var från en familj som inte hade tagit hand om henne. Så vi la ner mycket tid och kärlek på henne!! Efter 1,5 år gjorde vi vår första start i LK1. Vi hade en tävling kvar för LP1. Hon var så jävla duktig den hunden, lärde sig super snabbt! Tyvärr så jagade hon typ ALLT hade i hjäl en katt och en dag hade hon nästan i hjäl TVÅ hundar samtidigt. Med stor sorg valde vi att avliva henne! De som ägt henne innan hade hetsat henne på saker.. Efter hon bitit hundarna blev hon inte normal igen.



Nu har jag en renrasig rottweiler som vi skaffade medan Troja fanns! Han är också omplacering fast från en privat familj.



Okej :) Va? gud vad dåligt. De sakerna är ju verkligen något man ser fram emot!!! fick ni någon kompensation för det?

Jag väntar på att min kommun ska höra av sig att det är ok att jag söker.



Var bor du? finns det boende på skolan? eller hur funkar det?



Tack för svar :)



Kram

2011-05-01 @ 09:04:18
URL: http://martinaochinget.myshowroom.se
Postat av: Martina

Kimstad och mosstorp ska det vara ;)

inte greby...

2011-05-01 @ 09:04:54
URL: http://martinaochinget.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0