LK1 Gnosjö BK

Japp det blev en tävling denna helg. Dommaren på skolmästerskapet eftersnmälde mig till dagens tävling 35min bort. Det var en bra tävling med bra personal som styrde upp det hela.

Dagens resultat blev bra, men det kändes inget vidare. Tror dommaren var lite för snäll mot oss... På ett sett är det lite tråkigt när de är för snälla, men det är skönt på ett sätt att vi bara har ett förstapris kvar i klass 1.


Dagens poäng då
Domare: Jonny Pettersson
Gnosjö Brukshundsklubb, Nissafors idrottsplan


Platsligg: 10
Två hästar med sulkey trava bakom oss, Tova låg på helspänn, rulla*fler, nosade- Därför tkte jag inte vi skulle ha 10p, men som sagt: snäll domare
Tandvisning:10
Linförighet: 8,5 (växlar position, långsamt sättande) Var lojj i början men kom igång på slutet
Läggande u. gång: 5p (Långsamt läggande, DK ) stannade bara, jag sa ligg igen, hon la sig...
Inkallning: 9,5 (bra tempo, avslut) Bra, jämt tempo, tucha i mig...
Ställande u. gång: 9 (något steg) Ja, några små steg...
Apportering: 10 Hon var duktig, höll hårt och inget rull när jag skulle ta den =)
Hopp ö. hinder: 8 (Islag, avslut ) Första gången T slog i, hon blev chockad & vände sig och titta på hindret innan hon gick in i pos.. Hon var väldigt, väldigt trött på slutet...
Helhetsintryck: 9,5 (TREVLIGT EKIPAGE )

Totalt: 175p 1:a pris och en 2:a placering
2officiella tävlingar och två första pris- känns bra ! :D


Jag måste bygga upp hennes kondition igen och borsta ur vinterpälsen som hon äntligen börjat fälla. Hon blir varm och flämtig för ingenting... Hon ska även få vila från lydnaden i en vecka och bara träna kondition, skogsarbete och för hoppingsvis kommer fåren ut i veckan ! :D

Någon som har ett bra tips hur man får hunden orka gå i samma position ett helt program ?

 

Tack Fredrik för du var med, hejjade och stöttade idag <3




Kommentarer
Postat av: Hanna

Kul att du skrev i min gästbok efter gårdagens möte på tävlingen!



Agilityn gick inte lika bra som lydnaden, hon var galet övertänd efter sex månaders tävlingsvila!

2011-04-17 @ 20:39:29
URL: http://www.nogg.se/hannacarlsson8

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0