Tova är hemma igen

Det är så skönt att min själsfrende är hos mig igen. Hon verkar vara glad, lycklig och smärtfri. Otroligt skönt !
Gick till och från skolan idag, körde två uppletandeskick och lite lydnad. Hon var såå duktig, något het. Hellre het och frammåt en trött och okoncentrerad. Körde bara korta sträckor och stegförflyttningar. Hon verkade tycka att jag gick för sakta imellanåt för hon trampa på tittade, backade in i pos och fortsatte sedan i rätt... Hon hade perfekta, raka ingångar. Hoppas det håller i sig...

Upptäckte idag att skolmästerskapen jag anmält mig till visst var nästa vecka. Oj undra om man hinner träna ner henne på jorden tills dess ?
Om inte annat tar jag tillfället i akt och tränar ingång på plan och sedan belöning =)

Nu ska jag ge min kobajsluktande hund en stor puss för sedan kvällskiss i regnet <3






Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag håller på hemma i lägenheten, jag har inget certifkat och har inte utbildat mig på någon salong bara så du vet=)=) jadå jag kör på helger också om jag inte jobbar=) Jaha pluggar du i småland?

2011-04-05 @ 22:11:57
URL: http://johannasnaglar.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej!

Nej jag bor inte i Skärblackatrakten, bor i sthlm så jag och min kompis åkte dit över dagen bara för att kolla. Såå jag har faktiskt noll koll på vart man kan valla där! Men kolla svak om det finns nån lokalklubb i närheten eller om dom vet någon :)



Går du på Segerstad förresten? Tycker det set ut så på bilderna ;) För på deras får fick jag valla iaf(jag tog studenten från hundlinjen för ett år sen), men inget att rekommendera om du har en nybörjarhund, tackorna är jävligt elaka!

2011-04-06 @ 21:09:57
URL: http://mingli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0