Ridtur, hyreskontrakt och inredning

Började dagen med en tur till stallet, tog en lugn tur idag. Tyckte Tova verkade trött i kroppen. Eller hon borde vart det iallafall. Även idag var det som ett viltsafari, vi såg en flock med 8 dovhjortar och ett råddjur. Vid dovhjortarna valde hon rätt. Hon spände upp sig, jag sa att hon skulle stanna, hon titta på mig, på hjortarna för att sedan lägga sig ner. Lättnad. Jag blev så glad att jag nästan fick glädjetårar.

Sedan kom vi till en gård där det stod varning för hund. Jag varken såg eller hörde någon så vi fortsatte fram på vägen. Då kommer en schäfer i hisklig fart. Jag skutta av för att ta Tova fot brevid mig - hon är ju lite skepptisk på schäfrar... Men den var tyst trots staketet den var innanför. Duktiga hundar ! Jag gick med Frá och Tova förbi gården för att sitta upp, då kommer hunden ut på vägen med hela raggen rest. Shit vad ska jag göra. Jag såg inte en människa i närheten. Jag la Tova ner och gick sedan mot hunden och sa gå hem. Den försökte gå förbi mig, jag höjde rösten lite och den vände in igen - pjuuh lättnad jag gick fram och stängde grinden. Lättnad för oss alla.

Vi vände sedan tillbaka förbi gården då vi kom till en återvändsgränd. Det gick kanon på vägen tillbaka med. Tur att Frá är så otroligt lugn och trygg ! Det underlättar.

På vägen hem kom en liten pinnbock skuttandes men vände kvickt när den fick syn på oss. Jag tror inte Tova såg den ens. Jag är iallafall glad att hon börjar sköta sig i det vilda !

På vägen hem i bilen hälsade jag på i diket då en till pinnbock hoppade ut från en klippa precis framför bilen, men jag var uppe på vägen lika kvick igen. Tur !

Åkte hem duschade och fixade lite för att åka till stan med Fredrik och titta på tapeter. Vi hitta dock inget vi fastnade för, har lite andra idéer istället... Vi åkte till lägenheten och skrev kontrakt och fick nyckeln. Snabba puckar - sådant gillas !

Nu på kvällen har jag hittat massa inspration hur jag vill att vi ska ha det. KulKul.

Nu taggar jag för vallkurs imorgon.

Livet går bra nu ! <3


Ska även träffa min fina vän Emma i veckan. Mys !

Kommentarer
Postat av: Jennie

Blir då himla glad när jag läser på din blogg! och vilka bilder!! Tror inte jag har så många bilder på Fra själv som du lagt upp, trots att jag ägt henne i 7 (!) år. Så glad att vi fått en så bra medryttare!! /Jennie

2011-08-16 @ 08:59:50
Postat av: Sandra & Keep

Hej!



Hoppas du haft det bra på lydnadslägret, hoppas även du skriver om det i bloggen. Alltid kul att höra om SHU lyckades leverera igen:-)



Jag har redigerat klart filmen på dig och Tova från vallkursen, hoppas du blir nöjd med den.

http://www.youtube.com/watch?v=mGvSsmCeYp8



Kram

2011-08-27 @ 21:08:04
URL: http://www.keepiteasy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0