Årssummering 2011

Årets mål var:
- Skriva träningsdagbok - inte genomfört :(
- Ta LP1 - fixat på tre tävlingar, en vinst och två andraplaceringar
- Starta klass2 - inte genomfört.
- Gå ur skolan med högsta betyg i alla ämnen - Jag fixade det, så otroligt skönt !

Januari: Bodde i småland, gick i skolan och tränade hund mest hela dagarna.



Februari:
Mycket lydnadsträning.
Började se konstiga symptom på Tova, tex oren gång, trötthet och oengagemang. Efter kortare vila blev hon bättre och sedan sämre.
Praktik hos Ingela
Åhörare på vallkurs för Peter Nilsson och jag började valla med TokTova.  




Mars:
Debut i klass1- 182,5poäng och klassvinst. Första gången jag är nöjd med något jag presterat i mitt liv. En riktigt häftig känsla.
Tova fick livmoderinflamation och opererades.
Ozzi bodde med mig i småland.
Tova kurera sig hos mina föreldrar.
Vi testade på skydds för första gången.
Agilityträning med Alv och Ozzi
Mycket skogsarbete efter vinterns snö 






April:
Tova fick sätta igång med träning igen.
Ozzi flyttade hem och Tova tillbaka till mig.
Skolmästerskap- 181poäng och en andraplats
Hon var långt ifrån tävlinsform och hade grymt dålig kondis. Så ganska bra resultat trots allt.
Tova testa på bitarbete =)
Efteranmälde oss till andra officiella LK1, 175poäng och en andraplats.




Maj:
Tävlade i Smålandsstenar,  165,5poäng och en andraplats. LP't var vårt. Jag var stoltast i världen !
Mycket bad och fysträning
Assistanshunds-kursen närmade sig sitt slut och alla moment började färdigställas
Vi fortsatte valla en del
Mycket plugg i alla teoretiska kurser.
Jag blev godkänd djursjukvårdare.


Juni:
Jag blev godkänd allmänlydnadsinstruktör, assistanshunds-utbildare och klickertränare.
Skolavslutning
Hemflytt till Norrköping
Åhörare på vallkurs för Peter Nilsson
Träffade värdlens härligaste männsikor jag började valla med.
Började jobba på Billerud



Juli
Vallning släppte och en stor pollet föll ner för Tova. Så otroligt roligt !
Letade desperat efter ett eget hem.
Klink för Peter Nilsson- vi fick valla inför alla på ÖVK. Så roligt, hon var såå duktig då !

Augusti
Gick en dagskurs för Peter Nilsson.
Lydnadsläger för Fanny Gott, Lotta Linusson och Sofia Edling.
Tävlinspsykologi-föreläsning Eva-Maria Wergård.
Flyttade till eget ihop med Fredrik
Började Rida Frá



September:
Red mycket ihop med Tova i de fina Vångaskogarna
En hel del vallning
I övrigt en ganska lugn månad.





Oktober:
Vallkurs Karin Söderberg
Vi hämta Bee
Tova blev förgiftad
Tova fyllde 4år



November:
Vallade hos Karin Söderberg
Hästvakt



December:
Svårt att träna med alla raketer. (första nyåret med skotträdd hund)
Tova blev livrädd för ridhus
Vi bestämde oss för att flytta (flytt i mars)
Får stryka tävlingen i Januari :(
Ovanligt trevligt väder måste jag dock säga att vi haft ..



Vi alla önskar ett Gott Nytt År.







Kommentarer
Postat av: Heléne, Mick, Tiger&Tarzan

Vilka fina bilder!!!

Tack, roligt att du blir inspirerad! Vad gäller planering av träningen brukar jag fundera över vad som är prio 1 just den aktuella månaden (beroende på om det är tävling på g eller kanske ett längre tävlingsuppeehåll då jag kanske provar nya tankar och idéer).



Så brukar jag dela upp det hela veckovis, dvs jag lägger små kampanjer på olika saker. Denna vecka t e x är prio på ställande under marsch och apporteringsgripande utan omtag med min nya hund. Med Mick ligger fokus på små tävlingsmässiga kedjor( 3-5 elitmoment) där jag belönar honom i transporterna mellan momenten då han har rätt tanke i huvudet.



Svårt att förklara exakt, men hoppas du blev lite klokare!



Stort lycka till med din träning! :-)

Heléne

2012-01-10 @ 21:03:18
URL: http://web.mac.com/jackeoki2/Webbplats

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0