Liten Vallhund

Idag tände lilla Bee på fåren. Med stil desutom, himla coolt !

Hon har ju varit lite skrajj när de tittat på henne och inte riktigt velat flytta dem. Hon har då sprungit in bakom mig och sökt stöd och jag har bara knuffat bort fåren. Men idag lyfte jag upp henne och flyttade de "ihop" med henne. När vi fick de i rörelse släppte jag ner henne och polleten föll ner, hon började fösa med smyg direkt. Wow, förstå vad denna lilla tjej ger en wow-upplevelser. En dag ska jag ha en egen- tänk om...

Tre korta pass hann hon med. Hon balanserade både mot staketet och mig, föste och drivde. Även en singling fick hon till. Jäkla häftigt men inte tänkt, fåret hamna utanför gruppen Bee gick imellan och stoppade det när det försökte gå tillbaka. Jag tog då upp henne under armen och låt fåret lugnt gå tillbaka till gruppen igen.

Duktig liten sötnöt !


Ska vi flytta nu och skaffa egna får måste jag verkligen skaffa en egen riktig vallhund....


 
Tova försöker valla med stil -  vet inte riktigt om hon är rätt byggt för att gå så där supersnyggt ?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0