Lydnadsträning

Jag och Mariette planerade ett bra lydnadspass under kvällrundan. Dock sprack planen lite när vi insåg att vi inte hade koll på våra egna fötter. Så vi träna fritt följ utan hund, det gick bra och Mariette fick bra koll på sina fötter. Jag har lagt till en ful olat att i vänstersvängen vrider jag överkroppen för att få in Tovas bak. Inte bra ! Jag försökte träna på att gå helt rakt men det är svårt när man tränat så mycket själv på sista tiden och inte har någon vid sidan av som ser dumheterna. Nu ska vi träna lydnad ett par kvällar i veckan. Kommer bli väldigt roligt.

Efter torrgåendet blev det lite fritt följ och läggande under gång. Hon var pigg, glad och väldigt engagerad. Roligt att hon är tillbaks på banan igen min tjeja.
Började även träningspasset med ett platsligg, gick väldigt bra :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0