Överansträngd hund ?

Tova är inte riktigt sig själv. Hon sover väldigt mycket, "piggnar" inte till på kvällen för klickerträning, går stelt,
går orent mellan varven och  hon stetchar mer än vanligt. Jag antar det beror på det hala underlagat, det måste väll vara jobbigt för dem med ?
Går ju mer än en mil varje dag, det tränas intensivt många timmar/dygn, hon sitter i stressig miljö i "stallet" och andra saker som rubbar den viktiga sömnen.

Jag ser inte heller hennes härliga 'go' hon hade i sig. När hon var taggad till tusen för allt jag ville testa. Hon går mest runt och lunkar på, vet inte om det beror på tiden i löpcyckeln eller om det kan vara en lite överansträngning eller en kombi av båda kanske ?
Hon är mellan löp och skendräcktighet.


Har ni några tankar vad det kan vara ?

Oh jag blir så orolig av min lilltjeja. Imorgon får Tov stanna hemma från skolan, det är ju kortdag som tur é (8,00-9,45). Tråkigt men känns som hon behöver den vilan!


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars Tova. Jag tänker på fästing buret när du skrifer hon går orent till och från.

Annars är det ju skendräktighet som kan börja 4-6 veckor efter löp. Men det borde hon liksom inte bli oren av....

Usch vad jobbigt! Pussa henne från mig

2011-02-03 @ 22:57:13
Postat av: Anonym

Det var jag som skrev....

2011-02-03 @ 22:58:31
URL: http://www.ostanvindens.se
Postat av: Krutrut-Lisa

Oj så besvärligt för Tova... En kompis hund hade samma tecken & för henne satt det i livmorsan. Så när de kom in till veterinären fick de kastrera direkt. Hoppas att det är övergående för er, inte roligt för vovve att ha ont, inte roligt för matte att oroa sig...



Trevlig helg! KRAM LISA

2011-02-04 @ 11:59:55
URL: http://krutrut.com/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0