Känt på stadsluft

Förra veckan kom Emma ut till mig och fick andas bonn-luft, idag åkte jag och Tova in till staden för att träffa henne.

Vi tog en långpromenad runt Motala Ström och Norrköping city. Tova skötte sig bra trots mycket folk och vatten som lockade. Två gånger fick hon plaska lite i Strömmen, tyvär är det ju väldigt strömt så jag vågade inte släppa henne, då skulle jag väll fått hämta hem henne i Kimstad...

Hon har även åkt hiss, gått på läskiga broar, sätt mångder av konstiga hundar, permobiler, rullstolar, spårvagnar och gapiga människor. Något hon verkligen inte är van vid. Nu ligger hon utslagen på husses plats i sängen och drömmer högt ! Att det kan vara så spännade i staden...

Det är lite komiskt, mina gamla vänner från Skärblacka flyr landet in till staden. Jag letar efter torp längre ut på vischan. De tycker jag är konstig, jag tycker de är galna. Att man kan tycka det är kul att dag in och dag ut gå i samma gamla affärer och titta på klädtraser, gå på krogen flera dagar i veckan, sitta på samma fik och dricka kaffe och varje dag prata med samma människor. Kan de verkligen ha något att prata om ?
De tycker att jag är ett freak som kan tillbringa heldagar i skogen med en fåordig hund & dricka mitt kaffe själv, att sitta med likasinnade hundgalningar i en fårhage och studera hundar och att inte vilja flytta till staden gör en knäpp. Senaste veckan när jag berättat att vi tittat på en lägenhet i en gamal herrgård på landet tappar de hakan ? Är du knäpp, varför det ? =O

Jag tänker inombords att jag är lite glad att vi är "ensamma" om det, för annars hade det ju inte varit landet. Då hade det ju varit fullt av folk i skogen, fårhagarna och i de gamla torpen... Tur att vi alla är olika =)

Tollaren Zorro

Zorro, Emmas föreldrars hund & TokTova i Denseln förra veckan !


Kommentarer
Postat av: Martina

Härligt att det finns fler i min ålder som känner och tänker så =)

Som du skriver är det inte allt för vanligt.. Fast jag kan gärna bo ganska centralt i en stad, men det måste finnas grönområden, vatten och skog nära!

Jag går varken på krogen eller sitter och fikar. Utan är också ute med vovven och i naturen :) det är livet på en pinne! Hade fint.

2011-07-06 @ 18:54:07
URL: http://martinaochinget.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0