Vallat

Jag har aldrig varit så stolt över min prick som jag var i tisdags. Hon var så duktig! Vi åkte ut till Ingela för att valla lite, halv 3 på dagen var enda tiden som passade båda, alltså var det väldigt varmt ute. Både för får, hundar och oss. Vi gjorde korta, aktiva pass.

Jag hade under veckan som gått tränat om Tovas ligg då hon inte tog det direkt och jag ville ju ha ett 100% läggande. Hon la sig klockrent men jag hade inte hunnit få in stadga och på långt avstånd som i flankerna. (Nu har jag tränat och generaliserat det mycket mer)

Jag fick beröm av Ingela att jag tränat om det på hemmaplan, sådant värmer verkligen. Att andra ser det man gör! =)

Sedan tränade jag flanker med henne, något jag inte riktigt vågad då hon ofta övergår i jakt då. Men under dagens pass hade hon en helt annan attityd mot fåren. Hon släppte och sprang fort men med vänlig energi. Tyvärr var fåren väldigt springiga och hon han inte riktigt runt till balansen. Men hon försökte verkligen göra rätt för sig. Så roligt med denna utveckling.

Min lilla tjej kanske kan ändå! <3

Skojja är man alltid lika imponerande att titta på, hon är så duktig!

Jag och Ingela hann sörpla lite kaffe och snacka lite skit innan hon skulle ha en privatkurs. Jag och Tova gick bort till deras sjö för lite avsvalkning, det sluta med att jag oxå slängde mig i vattnet och vi två simmade en sväng ihop.

Hon är min bästaste bästa vän, hon gör mig så glad! <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja jösses vilken skillnad på henne. Hon såg dig som en viktig person att lyssan på.. Att du var den trygga ledaren. Mycket roligt! Och vuilken förändring på attityden mot djuren! WOW!



Du har gjort ett bra jobb, jag vet hur jobbigt det är för dig!



Kramen

2011-07-03 @ 21:49:41
Postat av: ingela

Det var jag då.... Kram ingela

2011-07-03 @ 21:50:26
URL: http://www.ostanvindens.se
Postat av: tove

Hej=). jo det är bara bra! Hur är det själv=)? Tack så mycket jag försöker iallafall. Hoppas bara jag tränar rätt=). Men du tränar ju oxå rätt mycket! Ja va kul med fotografering. Jag tar 250kr. Men då får man framkalla bilderna själv sen. Det låter jättefint som du tänkt dig. Har du några speciella platser som du redan tänkt ut?

2011-07-05 @ 09:38:55
URL: http://tovef.devote.se
Postat av: Dessi & Teddie :)

Fina bilder :)

2011-07-18 @ 14:22:46
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0