Första skoldagen

Idag var det Ozzi's första skoldag. Den har gått högt över förväntan. Han får dela box med Alva och de verkar ha skötts sig kanon. Inget skällande, tjutande eller andra dumheter. SKÖNT !

Vi gjorde ordning boxen med täcken, kuddar och annat mys för att få det så lungt och tryggt som möjligt och tränade in "kattluckan" så han skulle våga gå in och ut. Han är ju annars ganska larvig men fixa det finnemang.
När vi kom ner på lunchrasten hade de busat i utedelen och ätit ben.

Vi gick upp till agilitybanan och körde ett varv, det var såå kul. Han kom ihåg allt, tillomed slalomingångarna tog han rätt ! Jag tror han tyckte det var lika kul som jag.
Jag tog även ett litet testvarv med Alva. Där gick det undan, lite för fort nästan...

Gick även idag till och från skolan + kommenderade och cochade Mariette i lydnaden.

Nu sover båda hundarna gott <3


Ozzi hoppar högt hinder

Alva hoppar högt över hinder =)

Vattenpaus

Räcker ut tungan till Alva ? :P

Glad hund i slamom

Hur springer jag ?
Finns det springtekniks-kurser må tro ?

SNYGGALVA

Min duktiga vän !


 


Kommentarer
Postat av: Britt

Härligt för den lilla "gubben", Tova verkar tycka det är skönt med att ta det lungt:-) mamma

2011-03-14 @ 20:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0