Tävlingsdebuten är klar !

Och det gick väldigt bra. 181,5 poäng därmed ett förstapris och en förstaplacering.
Tova kändes lite lojj och trött och gav inte allt på alla moment men när hon är lite trött tränger hon inte och försöker verkligen att lyssna. Jag har försökt träna signalkontroll och det har väll gått sådär därför gjorde jag ett medvetet DK för poäng istället för noll på ställande under gång. Mest nöjd var jag nog på platsligget då hunden brevid Tova reser sig och bjuder upp sin andra granne till lek för att sedan ta ett busvarv. Jag har tränat med lösa, busande hundar runt henne och även gjort inkallningar med hundar runt för att hon ska se det men veta att hon ska ligga kvar. Nöjd med min fis !
Att plan desutom var som en nyspolad isbana gjorde ju inte saken lättare för mig, men i sista sekund fick jag låna Evelinas isroddar, TACK för det. Det räddade nog våran debut från halk och rammel...

Poängen och kommenterer av domaren Rolf Nyman

Platsligg: 10p
Tandvisning: 10p
Linförighet: 8,5p Tempo sättande, släpper position något
Läggande: 7,5p sen i start, tempo ner
Inkallning: 9p Tempo
ställande: 9p steg, DK
Apportering: 10p
Hopp:9,5p Sakta avslut
Helhet: 9,5p

Linförighet

Inkallning

Apportering

Bra domare

Hopp över hinder

GLAD HUND OCH GLAD MATTE ! :)

 

Tack alla som var där och hejja, stötta och puscha!

Även stort grattis till Nancy och Mogge

och Hanna med Teo som fick LP och uppflyttade till KL2

 



 



Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, vad ni e duktiga!

Grattis!!! =)

2011-03-07 @ 09:20:25
Postat av: Ewa&Fannie&Wiktor

Ett jättestort GRATTIS från oss! Kram

2011-03-07 @ 18:13:45
URL: http://goldenhits.blogg.se/
Postat av: Britt

Himla kul o se er, Ni var jätte duktiga! stolt mamma

2011-03-09 @ 19:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0