Vallkurs för Peter Nilsson

Hade turen när jag var på praktik att följa med min handledare Ingela på vallkurs för Peter Nilsson i tre dagar. Det var så himla intressant och lärorikt. Jag gillade hans träningsmetoder och tankesätt kring vallningen. Han var även väldigt pedagogisk och bra på att lära ut.

Och jag hade turen att vara tidig en dag och ställde frågan hur jag skulle gå vidare med Tova från att jobba i lina till att kunna ha henne lös. Han ville se hur hon var och hon skötte sig exemplariskt. Han släppte henne direkt och jobbade med rösten och stoppa och släppa på med kroppsspårk.
Det var himla roligt !

Jag har vallat en hel del hos Ingela dessa veckor. Det går framåt och vi har jobbat en hel del med lydnaden och att jag ska vara delaktig. Det har funkat bra, hon lägger sig på första kommandot och reser sig lugnt och fint i drivningarna. Har även börjat träna flanker och att hon själv ska hitta balansen med mig, jag har lagt henne i balansen och sedan har hon fått driva dem till mig som belöng. Har fungerat himla bra. Trodde aldrig jag skulle kunna ha henne lös bland fåren igen sen jag var hos Fanny och vallade och jag tog en luftfärd.. =)

Tova vallar på tackorna

Yvonns fina Vera vallar !

Vera i rampljuset

Peters häftiga hund

Bus-Lotta

Lotta i vall-mode !

Stisse-bus vallar

Stilvallaren Skojja =)

 

 

 



Kommentarer
Postat av: Malin

Tack så mycket Louise!! Och grattis till din debut!!! Första pris och första plats! Hurra hurra till er båda!!



Kram

2011-03-09 @ 18:34:27
URL: http://sashaschafer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0