Tävlingsträning

Idag hade några tjejjer på skolan bjudit in en lydnadsdomare för lite träningstävling. Mycket trevligt initiativ tjejer !

Jag åkte mest dit för att kika på Maria och träna med kommendering.

Det gick inget vidare bra, hon är lojj, dålig uthållighet och "trött".
Svårt, jag vet inte riktigt vad det beror på. Hon har varit extremt skakik och kliig på öronen. Men hon varken luktar eller är röd i dem. Så vet inte riktigt vad det är, troligen vatten.. ska försöka suga upp det med bomull eller nått.. annars får det bli ett till veterinärbesök...

Även motivationen hos mig har varit låg de senaste veckorna, vi har inte tränat någon lydnad alls...

Men jag vill ju börja träna in 2:ans moment snart, så ska jobba om lite dels i fria följet och i vår träningfilosofi.
Jag måste även hitta ett sett för att hon ska vilja vara koncentrerad under ett helt program...

Men jag skyller inget på henne, det är mitt fel alltihop. Jag har ju inte borstat ur vinterpälsen än, tränat sedan sista tävlingen och inte gjort något åt huvudskakningarna.

På tok för mycket läxor på sista tiden... men snart flyttar jag hem, då blir det andra bullar kan jag lova ! =)
Jag har ju som mål att vi ska starta 2:an med förstapris innan året är slut...


Inte konstigt man får vatten i öronen när man tror man är en vattengud...

min duktiga militär-vän =)



Stort grattis till Matilda och Freddie som gjorde ett kanonprogram och till Maria med Emil som blev godkända i lydnaden till försvarsmakten. Jag har så duktiga vänner ! =)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Tack själv för tusan! :)



Kanske ska ta en några dagars paus med bara korta promenader/ingen träning/ inget bus... Haft det på Freddie Mån-Tis eftersom han kört full fart varje dag i mer än en vecka. Så kanske ni båda får tillbaka lite motivation? :)



vår nästa tävling är 28 Maj på Huskvarna hundklubb :) Gissa om jag är laddad!



Kram

2011-05-19 @ 10:45:33
URL: http://matildaochtipsa.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad är det för skola du går i? Är det någon slags hundskola eller så?

2011-05-21 @ 11:06:00
Postat av: CJ

SVAR: Haha, jag är verkligen ingen storbloggare, men tusen tack för dina söta ord. :) Ha en skön söndag!

2011-05-29 @ 17:29:16
URL: http://cjs.blogg.se/
Postat av: Stina Mattsson

Jäklar vilken cool bild med vattnet lr ska vi säga lervällingen;)

2011-06-05 @ 23:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0