Vallat

I veckan har vi vallat lite på grannens oinvallade får. hm, det går sådär, de springer i full fart bara man själv eller hunden visar sig. Förhoppningsvis lugnar de ner sig snart. Någon med erfarenhet av oinvallade får, blir de lugnare efter ett tag ?

Tova har iallafall skött sig väldigt bra, hon har dessutom tänt till ordentligt nu. Mycket roligt !
Visst det kanske inte blir en "riktigt bra" vallhund av henne, men jag kommer nog lära mig enormt mycket, vilket jag redan börjat göra. Jag kunde ju ioförsig ingen ting om vallning eller får innan...
Det är bra till nästa hund, som kommer bli en riktig Border Collie ! =)

Hon har börjat "smyga" på fåren nu, vet inte vad det heter på vall-spårk, vad krävs för det ska heta eye ?
Dock har hon börjat slarva lite med liggen som vi fick till bra i våras, men det kommer. Nu vet jag ju hur jag ska göra. Tyvärr är det väldigt svårt att göra flanker då fåren skenar så dant. Det finns ju inte en chans att de ska vara kvar på en fläck och hon ska springa runt. Jag måste till en instruktör och någon med invallade får för att gå vidare tror jag.

Menmen, Tova är nöjd bara av att få vara i hagen och 'smyga' på fåren. Är hon nöjd är jag nöjd och det är ju det viktigaste !





Får, får, fåår !


Kommentarer
Postat av: tove

åhh tack så mycket=) va gullig du är! Jag tränar mycket och käkar nyttig mat och naturdiet. Äter även fettförbränningspiller. som heter: OxyeElit pro. Dom hjälper till att ta bort sötsuget och hungerkänslor. De är även jättejättebra på att förbränna. Så dom är nog en stor del av det hela..=)

2011-05-08 @ 19:52:55
URL: http://tovef.devote.se
Postat av: Tove

kom kommentaren fram=P? såg inte att den hämna här fast jag skrev...

2011-05-08 @ 19:55:08
URL: http://tovef.devote.se
Postat av: Tove

Kom min kommentar fram=P?

2011-05-09 @ 08:55:57
URL: http://tovef.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0