Dag 2 med valp

Det flyter på bra med valp och Tov. Himla kul med kontrasten i träningen, tävlingsinriktad uthållighetsträning/momentfilning till bebisövningar som lekövningar, självkontroll och namninlärning.

Idag delade jag och fredrik på oss med hundarna. Jag åkte till stallet med Tov för kvalitstid ihop med långtur och lite lek. Medan fredrik var hemma med Bee och tränade lite koppel, miljö, shaping och självkontroll. Bee tycker att bussar och lastbilar är lite läskigt, inte så konstigt kanske.. =)

Hon är en fruktansvärt okomplicerad valp, hon säger till när hon är kissnödig, är följsam och tar första tillsägelsen man ger tex om hon tuggar på bordsben eller äter jord i blomkrukor. härligt !

Jag passade på att baka en sockerkaka, muffins och kladdkaka medans hundarna sov.

På kvällen kom F's kompisar för att se fotboll. Bee älskar alla människor hon har träffat hitils. Härligt !

Vi käkade mat och drack lite vin. F och jag skulle ju firat mig idag igentligen. Men det blev ju trevigare så här, hemma med hundarna och vänner =)

Nu gick jag ut och tränade FF, inkallning och stadga med Tov. Fredrik följde Kim hem med Bee =)

Nu sover de gott i soffan =) <3


Leker idag igen =)

Inkallning från lek i full fart <3

Sova så nära storasyster som möjligt. Myspys att se, mina fina <3


Kommentarer
Postat av: iDa

Kul med valp ju ;) Spännande när jag också har en att följa någon mer med liten bc. :D

2011-10-12 @ 11:57:14
URL: http://www.spralleman.com
Postat av: Pernilla

Hej. vad kul att hitta en kullsyster på nätet - jag har en brorsa till Bee (hon är väl efter Tyne-Sweep) Har tyvärr ingen blogg men jag ska försöka skaffa en. :)

2011-10-16 @ 07:54:44
Postat av: Julia

Vad kul att det har fungerat så bra från början med er valp!

Min tik får sina andra kull om två veckor och jag har tänkt spara en av hennes valpar :)

2011-10-18 @ 21:50:47
URL: http://hastligheter.blogg.se/
Postat av: Josefin

Hej Louise! Så det var dig Karin prackade på en valp när hon var iväg nu i dagarna? Hon berättade att hon lämpat av ytterligare en valp till en stackars olyckligt vetande person! ;) Själv trivs jag alldeles utmärkt med Bees brorsa App! Väldigt social, föremålsintresserad och matglad! Att han sedan verkar vara väldigt smart skadar ju inte heller! =)

2011-10-18 @ 22:53:50
URL: http://www.nifesoj.se
Postat av: Josefin

Såg din kommentar i min blogg just nu. Jag har också App på foder. Så någon gång i framtiden ska han tillbaka och bli professionell! :wink:

2011-10-18 @ 23:24:27
URL: http://www.nifesoj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0