Lydnadsläger 26-28/8

Lite sen uppdatering. Men den 26augusti packade jag in Tova i bilen för att bege oss mot Eskilstuna, Vilsta sporthotell.

Där hade Sveriges HundUngdom annordnat ett riksläger med inriktning tävlingslydnad.

Vi var 24tjejer mellan 18-25år med många olika hundraser. Inbjudna instruktörer var klickertränaren Fanny Gott, landslagsledaren / talanggruppsansvarige Lotta Linusson och SM-tävlande Sofia Edlin. De var tre väldigt bra instruktörer med många olika tankar och inlärningsideér.

På lördagkvällen höll Eva-Marie Wergård föreläsning tävlingspsykologi. Mycket intressant och lärorikt.

Jag hade ett tag gått och tänkt att jag ville ha en "klicker" som sa oj där blev det fel. Men inte behöva trycka ner eller vara dum mot hunden. Men visste inte hur jag skulle få till det. För på samma sätt som man klickar och säger exakt där gjorde du rätt ville jag ju ha en som kunde vara lika exakt på att säga "fel". Så fick tips om att vid tex tappad kontakt bryta positionen och ta ett eget ärovarv med leksaken. Precis när hon släppte kontakten sa jag "ojj", efter två sådana repitioner höll hon såå fin kontakt. Ingen Tov ville ju missa chans till lek ;)

Det var nog det tips jag gillade mest för det går att använda till så mycket. Blev även en hel del slip på tvåans moment.



Rasen som alltid är redo ?
Tova och rumskompisens BC Xante

FTW's Seven - Fanny supersöta valp =)


Rottisen Smulan frishejpar !



Kommentarer
Postat av: P.S Hundar

Vi har några bilder på din vovve från lydnadslägret! Kan lägga upp dem på bloggen el. maila dem till dig om du vill.. har du någon mail eller något till tjejen som har malle tiken? har bilder på henne också! :)

2011-09-12 @ 17:08:16
URL: http://pshundar.blogspot.com
Postat av: iDa

Kul med lite bilder, råkar inte ha någon på pinschern tro? ;)

2011-09-12 @ 17:55:57
URL: http://idaeklof.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0