Lydnadsträning, ridning och lite vall !

Har gått tillbaka till 6-skift igen. Underbart! Jobbar nu 7dagar i rad för att sedan vara ledig 7. Så härligt, att man desutom får bättre lön gör ju inget ;)

Kom hem från jobbet,  packa lydnadsväskan och gick ut till en fin, välklippt gräsplan 200meter från nya lägenheten. Hur lyxigt ? =)

Tränade lite FF, attityden och kontakten var bra, men hon trängde som tusan. Inte okej, kanske vilodagen från innan. Men hon borde veta bättre.. Platsade henne och bad Fredrik kommendera mig i ett låång fritt följ. Då han jag tänka hur jag skulle träna och jag får mer rutin på hur jag sätter fötterna. Vill ju att det ska vara lika varje gång för bästa möjliga förberedelse !

Tränade lite "tomma" rutskick för att jobba av lite överskottsenergi. Gick bra och jag fick till några riktigt bra kast.

Blev sedan lite fjärrdirigering, gick bra idag med härliga skiften. Hon hade bra styrka i uppsitt och snabba ligg. Jag råka belöna ett dåligt uppsitt men då var fredrik där och sa till direkt. Klick för honom ;) Jag måste börja våga ta ut avståndet, jag är fortfarande kvar i bebislängd...

Sedan blev det FF träning. Mycket bättre denna gång !

Åkte sedan och hämtade upp Ida som skulle hänga med till stallet. Innan hon rök in i lumpen hade hon aldrig suttit på en häst, nu jobbar hon som beriden högvakt. Hur coolt ?

Eftersom hon bara har ridit försvarsmaktens halvgalna hästar tyckte hon det skulle bli superkul att få rida ut, rida ponny/islandshäst och allt som hör till. Vi tog en halvkort runda eftersom vi turades om att gå. Men det gick bra att rida. På väg till hagen fick Ida rida barbacka. Det var nog det hon tyckte var häftigast med hela turen och att Frá var så snäll =)

Efter det åkte vi till fåren, som hade blivit av med sina lamm och i stället fått sällskap av en bagge och en flock hästar. Hmm trodde inte jag kunde valla då, så vi tog en fikapaus med kaffe. Ringde sedan Camilla för att höra om det var tackorna i hagen, vilket det var. Tog ett varv, men de var väldigt springiga och tråkiga. Men Tov var duktig som höll sig lugn och tog mina kommandon ändå !

Mycket trevlig eftermiddag med andra ord och en otroligt nöjd hund ! 



Häst och hundmys <3


Våran lilla treo <3


Kommentarer
Postat av: CJ

Sötchock, ja!

2011-11-06 @ 19:45:31
URL: http://cjs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0