Vallning

Camilla har gett mig äran att valla på hennes värmländska skogsfår. Det är en oinvallad grupp på ca 15tackor+lamm. Dock är de väldit snälla och smarta ! De springer inte speciellet mycket och går fram till mig istället för att fly. Dock beror det nog på att Tova gör väldigt mycket rätt numera ;) Hon var otroligt rolig att köra idag, lyhörd, uppmärksam och mjuk. Hon söker balans och höll ganska bra avstånd enligt fåren, blev hon för tajt delar de sig. Men det hände nog bara två gånger idag - gott tecken!


Granmyra ligger ca 10minuters ridtur från stallet och ca 10minuter med bil hemifrån mig. Skönt att ha en grupp får lite närmare nu när jag inte kunnat åka till Ingela på grund av jobb :( Men på måndag ska jag tillbaka till mitt 6skift och kommer förhoppningsvis kunna valla med gänget igen. Saknar det !

Längtar massa till KarinSöderberg kursen nu med när det går så bra =)





Kommentarer
Postat av: Dessi & Teddie :)

Duktig hund du har :)

2011-09-27 @ 17:31:13
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0