Träningssöndag

En bra dag med perfekt väder. Lagom kallt, ingen blåst, lagom sol. Startade dagen med en långpromenad ihop med grannar och hundar. Mycket trevligt. Förövrigt har Tova gått lös 5dagar i rad utan jakt. Hur underbart ?!?

Har haft henne i koppel i ca 3 veckor för jag inte vetat hur jag ska ta tag i problemet. Jag har väll inte haft någon vidare plan på hur jag ska göra eller något. Men vi har lyckats se väldigt mycket djur få nära håll under dessa veckor och jag har berättat på ett skyst sätt att det är fel och belönat med lek när hon släppt lukten. Hoppas det håller i sig, jag skulle vilja skvallerträna vilt. Men det känns svårt. Måste läsa på mer om det innan jag sparkar igång något... 


 

 Efter promenad åkte jag och Tova på lydnadsträning tillsammans med Katta, Fajt och en ny tjej, Jeanette och hennes två BC's. Mycket roligt att träffa nya mäniskor i hundvärlden, himla duktig var hon med.

Vi körde en och en med kommendering och störning. Jag la mest fokus i Fria följet. Tova gick kanon, höll bra fokus med trevlig attityd, hon orkar desutom hålla ihop mycket längre nu. Tack vara lägret i sommras då vi fick massa bra tips på uthållighetsträning.

Jag frågade även om tips på rutan och apporteringen då jag kört fast och inte vet vad jag ska göra riktigt.
Rutan ska jag byta strategi på, eller rättare sagt belöningsplacering. Apporteringen ska vi jobba fram förståelse om vad det igentligen är. Bit och håll fast . punkt .

Jag känner mig taggad att träna med och lägga fram en plan hur träningen ska se ut. Superkul.


Kommentarer
Postat av: Jeanette, Sly & Maya

Hej! Kul & träffas idag! Tack för snälla ord :-) Ni kommer klara LKL 2 utan problem sedan, tro bara på din egen magkänsla då du tränar ;-) Kram från oss

2012-01-16 @ 06:24:09
URL: http://www.starsweepers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0