Ett lydnadspass till

WOW säger jag bara. Gick kvällspromenad och blev taggad till tusen att träna lite mer lydnad. Jag hitta en halvbra pinne och kallade in henne.

Vi körde fritt följ med vikt i halter både på rakor och i svängar. Gick kanon 100procentig kontakt med perfekt position. Alla sättanden var snabba och raka. Vi körde även förflyttningar i sidled och bakåt, hon korsar benen mycket bra och håller positionen kanon. En katt kom tillochmed fram och hälsade och hon slängde ett öga på den för att fortsätta jobba. Kan man bli annat än glad ? =) Bara hoppas hon kan gå så på tävling med. Vi körde två utkast inför apporteringen i högt gräs, för hon lyfter gärna framtassarna när jag kastar saker, hon satt prick stilla. Då fick hon självklart leta efter dem. Fina ingångar utan tugg ! duktig hund !

Körde lite mer fritt följ med externbelöning. Bra där med !

Hitta en gråsugga vi körde uthopp på, hon springer rakt ut tills jag säger något, antingen fri eller sitt. Men jag valde att  belöna båda gångerna då hon hade så bra fart rakt ut. Jag gillar inte när hundar vänder i luften för att sätta sig så nära på andra sidan att de kan lägga hakan på hindret...

Vi avslutade sedan med sittStanna och jag gick bakom ett plank. Hon satt blickstill under de 30sekunderna jag var gömd.

Kul när det går så bra och man får resultat av all träning.

Om träningen fortsätter så här bra kanske vi kan starta i kl2 den 8oktober i Söderköping. Hoppashoppas =)

Bästa, älskade Tova- Tok <3

 

En logga att ha på tröjjan kanske ?

 


Kommentarer
Postat av: jennie

SV: Ja det försöker jag med min nya häst, att hon ska kommma när jag ropar, det funkar ibland. :P (när hon känner fört och om det finns mat) haha :) klickerträna låter jätte kul, vad gör du då? lär du henne trick och "berömmer" med klick eller? :)

2011-08-13 @ 22:22:13
URL: http://dressyrfokus.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad kul att du gillar det! Du får absolut ta efter i din lägenhet! Det känns så fräscht och härligt med ljust & vitt. Jag älskar det iallafall! Du får också ta kort på er lägenhet sen så jag och andra får se! :) kul att ni fick den!!

2011-08-14 @ 17:32:27
URL: http://Www.mittljuvligahem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0