Lydnadsträning

Jag har haft ganska mycket bekymmer senaste dagarna i träningen med Tova då hon blir så övertaggad och bara tänker belöning och inte jobba för att få belöningen. Det har resulterat i dålig possition, hon hör inte vad jag säger studsar och har haft hemska ingångar. Jag fick tips att byta till en liite sämre belöning, har kört med falukorv, blodpudding och snör-boll. Idag smugglade jag ner snör-bollen och en näve frolic och leversnittar.
Idag var hon även ganska trött efter löpträning och barnen på besök. Men så snyggt hon gick !
Perfekt possition, bra svängar, halter, ingångar, läggande och ngt steg på ställandet (dock mitt fel, då vi tränade på trafikerad väg ) hon hade fullt fokus på mig och tappa nog inte en enda gång.
Så kul när man hittar knappar som funkar !

Jag tror jag måste ha det riktigt goda godiset när vi klickertränar inne då hon lätt blir osäker och loj, medan ute får vi nog ha lite "lugnare" belöning och bara lek när hon gör riktigt bra saker.

Även Ozzimannen fick sig ett litet pass. Hans favorit är ju freestyle så brukar bli några tricks så han med får lite skojj, även jag brukar få mig ett par skratt. Han är så rolig mitt lilla troll <3

Hans favvotricks är gå bakåt mellan mina ben sedan backa ut och hoppa upp på min rumpa. Ganska kul att gamelgubben kommer ihåg så mycket.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaa det vill vi! Jag ser hur grymt duktig du är med kameran också så gärna några arbetande bilder :) Tack på förhand och hälsa era vovvar och mariette från oss! :)

2011-03-02 @ 17:39:28
URL: http://tanyastefanova.blogg.se/
Postat av: Jannice

Vilken härlig bild på Ozzi :)

2011-03-14 @ 03:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0